Spiermassa opbouwen met een fitness schema

personal trainer

Wil je meer spieren en lekkerder in je vel zitten? Dan is het zeker aan te raden om meer te sporten. Dit is nog steeds de beste manier, ondanks alle dieet hypes die er telkens zijn. Een abonnement bij een sportschool helpt je daarbij. Om spiermassa op te bouwen is krachttraining namelijk een must, en dan vooral door een goed fitness schema.

Fitness schema maken

personal trainerSpiermassa opbouwen met een fitness schema is namelijk de enige manier om efficiƫnt te trainen. Zo voorkom je dat je je lichaam overbelast, maar ook onderbelasting wordt hiermee uitgesloten. Om spiermassa te kweken moeten je spieren eigenlijk stelselmatig net een beetje meer belast worden dan ze aankunnen. Op die manier maakt je lichaam meer spiervezels aan en zo kom jij aan een strakke sixpack of gebeeldhouwde rug.

Personal trainer is ook een optie

Een personal trainer of een instructeur kan je helpen om een fitness schema op te stellen dat precies past bij jouw lichaam en je doelen. Er wordt dan niet alleen gekeken naar je leeftijd, geslacht en gewicht, maar ook naar je huidige conditie en hoe vaak je kunt trainen. Als het goed is krijg je ook advies over je voeding. Om op een goede manier spiermassa op te bouwen is het naast een goede training namelijk ook belangrijk om de juiste voeding binnen te krijgen. Er zullen dan wat meer eiwitten in je voeding opgenomen worden om zo het herstel en de opbouw van je spieren te ondersteunen.

Spiermassa opbouwen doe je dus met een goed fitness schema dat is opgesteld rondom jouw lichaam en je doelen. Op die manier weet je zeker dat je efficiƫnt traint en snel resultaat ziet van je inspanningen.